Saturday, June 25, 2011

A Funny Day.. haha

Ok!ini cerita betul.. takde disclaimer.. hahahahaha

Siang tadi balik kampung.. buat kenduri sikit.. so byk la adik beradik n sedara mara yg balik.. Ptg tu bbawak anak2 sedara sepupu (cousins punya anak2 jln2 kat bendang/sawah padi)

Sambil tu along (engineer perodua), angah (med student) n sorang lg cousin (semua bertiga adalah umur 23 dan ke atas dua drpdnya sudah beranak 1, ternampak adik bongsu ikmal sibuk bermain terebey/peredey*(bhs kedah utk lastik)... skali cousin aku yg tua tu tiba2 challenge, angah dok luaq negeri bkn tera (teror/hebat) pun terebey!! wah ini bikin panas.. skali tiba2 tiga2 org dewasa ni jd budak2 main lastik.. rule dia sorang tiga shot saja..ain utk tembak tin dlm 10-15meter jaraknya// so along n si cousin ni try lah.. x kena.. then angah punya turn.. tup tup, skali try 'ting' bullseye.. tercengang 2 lg competitor tu ..haha.. take that.. dok ireland n peredaran masa sikit pun tak mengaratkan skill aku melastik.. brgkali cousin aku lupa, aku ni dulu jaguh kg ni kot lastik!! ahhaha

kemudian ada anak cousin aku ni dua org, si kakak namanya balqis (umur dlm 5 tahun), adik dia adam (umur dlm 3 tahun)... kakak ni comel sket, mulut banyak, talktative, cakp pandai betol.. so si balqis ni tgh main korek2 pasir dgn btg kayu yg dia dapat.. adik dia pulak dok kacau dia mengorek dgn cara menenam balik apa yg balqis dah buat... aku berdiri di sebelah dua beradik tu sbb masa tu tgh aim melastik (scene pertandingan melastik tadi tu lah kan)... tiba2 kemuar dialog neh

balqis: ishh! adik, pi la main dgn pak ngah(aku) nuh!!! *muka bengang dgn adik dia
pak ngah: apsal kena main dgn pak ngah plak!! *aku cuba mengusik
balqis: sebab pak ngah HENSEMMMM!!!!! *MUKA TETIBE JE BLUSHING sambil tunduk melihat bumi
aku, along dan semua cousins2 lain (ada la dlm 6 prg kami semua kire adult la): gelak golek2 serentak..
pak ngah: pfftttt!!! LOL!

p/s: you know when people say that children dont lie.. i bet balqisd dont lie this evening!! ngahahah!

No comments:

Post a Comment