Tuesday, July 20, 2010

Ibu, jgn aku dibuang..

ok dh balik panjat gunung jerai.. mmg utterly awesome la.. tapi skali mama pulak gi buka halaqah sentuhan kalbu.. mcm intersting btul rancangan ni.. aku baru tau.. mmg tersentuh gak la.. isu yg dibawa kali ni isu buang baby..

aku mmg panas betul dgn org yg buat onar pastu lek lek je bunuh baby tu..aku mcm hairan la kalau tanak pun letak la baby tu dlm raga then letak depan pintu rumah ank yatim ke rumah org ke dpn msjid ke.. kire dlm keadaan proper n senang org nk jumpa.. at least kalau org jumpa org mesti tolong baby tu.. tolong adopt ke tak tau la.. tapi aku mmg pelik sbb diorg letak dlm tong sampah terus dgn intention mmg nk bunuh baby tu..

ok bila balik pd isu ni aku rasa fenomena ni mmg berkait rapat dgn penerimaan org melayu terhadap baby luar nikah.. mmg zina tu haram, no doubt, can't argue.. tapi kan dlm masyarakat melayu la kan( not blame anyone ok just mmg mcm dh jadi tradisi cket), org akn treat org yg ngandung anak hasil zina dgn penuh hina or penuh slack la.. mmg sbb tanak malu, then diorg ni trus buang baby.. mcm nk kata kt sini, kita tau org zina tu patut dihukum mcm Allah dh outline, tapi masyarakat sekeliling pun nk gak play role in menghukum dgn cari psycho org dh commit adultery tu.. tapi mmg kdg2 fikir pdn muka gak arr!! tapi kesan dia boleh bahayakan nyawa baby x berdosa tu..

p/s: ni ada satu pengumuman, kalau anda terbca ni and anda ada baby, tak kisah la dgn cara halal ke haram,yg anda tanak bela sgt2 dah (kira mmg nak get rid anak anda tu), tolonglah jgn buang, bagi saya, biar saya bela.. no sriuosly, nmpk mcm saya main2 tapi i think this's much better..




Ibu, jgn aku dibuang..


Dalam rahimmu,
Ku sampaikan gusar pada malaikat penjagaku,
Takutnya aku utk dilahir,
Takut diri tak dunia terima,
Takut sayang terhenti mati,
Mahu terus kekal di situ,


Malaikat ungkap lembut,
Pesan persis padaku,
Ada insan di luar sana,
Lebih lembut belainya,
Lebih limpah kasihnya,
Yang pasti sayangiku,
yang aku harus taati,
Malaikat kata
itu kamu ibu..


Tapi mengapa ibu,
Mengapa aku dilayan hina,
Kenapa sampah buaian ku?
Kenapa maut hadiahku?
Kenapa bunuh dodoianmu?
Kenapa aku dihidang enak,
Buat santapan gonggongan anjing..

Apa aku tidak berhak disemadi sempurna?
Apa aku tak layak buat sepasang nisan?
Hinanya aku ibu.. apa dosaku??

Cuma kerna aku anak haram,
Jijik sekali kau layanku,
Ibarat aku yg berzina.. (T-T)








No comments:

Post a Comment