Sunday, August 8, 2010

Along...


Kau Along, aku angah,

Semuanya sbb kau keluar dulu,

Memang x malu keluar dulu dari aku.. haha..





MAIN..


Kalau main guli dgnmu, aku selalu malu,

Kalah bertalu-talu,

Kalau bergusti dgnmu, aku selalu layu,

Biasalah hero kalah dulu,

Anak jantan memang begitu..




Kalau bergaduh berebut toyu (kicap),

Kau selalu menang, mana boleh sulung kalah nanti malu,

Tapi aku ada ayat saktiku,

“mak, tgk along ni”, terus kau lari buat tak tahu..



Tapi itu semua dulu…

Belasan tahun yang lalu..







BELAJAR..


Kau ke asrama dulu, jauh sebelumku,

Aku kau tinggal di rumah mcm biawak mati kutu,

tiada berteman, sbb nk keluar rumah malu..




KAHWIN..


Bila mama Tanya “wahai anak2 ku siapa mahu kahwin dulu”,

Kau jawab “Along la dulu”,

Tanpa segan silu,

muka tak malu..haha




Tapi angah jawab “leklekluuu”,

Enjoy masa muda dulu,

Tapi jgn risau selalu,

Angah pasti menyusul lalu..haha..




p/s: khas utk Along yg sibuk exam final n “buat2 sibuk” nk kahwin hahaha..All the best Along!! (“/)

No comments:

Post a Comment